CRM7

Integracja danych o Kliencie
w jednym systemie

Artykuły edukacyjne

Ostatni dzwonek na skorzystanie z dotacji na CRM

Mimo że zyski z prawidłowego wdrożenia CRM wielokrotnie zwracają poniesione nakłady, rachunek ekonomiczny jest bezlitosny – coraz częściej koszty implementacji systemu to „być albo nie  być” inwestycji, a pozafinansowe czynniki schodzą na dalszy plan. Rozwiązaniem problemu mogą być dotacje unijne na 2014 rok, po raz kolejny dostępne dla polskich firm.

Przedsiębiorcy mogą po raz ostatni skorzystać z finansowego wsparcia w postaci działania 8.2. To dotacje przeznaczone na wsparcie sektora B2B, czyli m.in. inwestycje związane z implementacją systemu do zarządzania relacjami z klientem.  Decydując się na dofinansowanie na system CRM, jednocześnie bierze się udział w dwóch poważnych przedsięwzięciach, które wymagają profesjonalnego i dokładnego rozeznania w ofercie rynkowej. Jeśli oba projekty przeprowadzamy w oparciu o usługi firm zewnętrznych, najkorzystniej upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i skorzystać z oferty przedsiębiorstw, które są w stanie wspólnie poprowadzić cały projekt, przy minimalnym  wkładzie klienta.

Podczas rozmów z potencjalnymi klientami staramy się podsuwać im rozwiązania, które są sprawdzone i bywają niekiedy kluczowe dla powodzenia inwestycji, w tym także sposoby na zdobycie funduszy na wdrożenie CRM. Aktywnie współpracujemy z profesjonalistami w dziedzinie pozyskiwania dotacji na inwestycje B2B i kojarzmy ich z naszymi Klientami. Korzystają na tym obie strony transakcji – my, jako dostawca CRM, szybciej zdobywamy Klienta, a Klientowi zdecydowanie łatwiej zgromadzic środki na sfinansowanie inwestycji.

Działanie 8.2

Celem tego działania jest zwiększenie innowacyjności gospodarki poprzez wsparcie tworzenia przedsięwzięć biznesowych w formie elektronicznej. Wsparcie kierowane jest do mikro, małych lub średnich przedsiębiorstw. Obejmuje wdrażanie ICT w przedsiębiorstwach i tworzenie usług elektronicznych dla przedsiębiorstw oraz między przedsiębiorstwami (Business–to-Business). Służyć ma to wyrównaniu poziomu innowacyjności między polskimi i technologicznie rozwiniętymi, zagranicznymi firmami.

B2B (Business-to-Business) - należy przez to rozumieć relację usługową między współpracującymi przedsiębiorcami, realizowaną z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych przeznaczonych do automatyzacji procesów biznesowych oraz koordynacji działań między tymi przedsiębiorcami. Źródło: Eureka Group

Koszty kwalifikowane do działania 8.2 w odniesieniu do CRM to m.in. nabycie wartości niematerialnych i prawnych (patentów, licencji, know-how) na wdrożenie, zakup nowych środków trwałych w postaci infrastruktury technicznej, nabycie usług związanych z instalacją infrastruktury i oprogramowania CRM, zakup usług doradczych i analiz oraz sfinansowanie specjalistycznych szkoleń. Dotacja może stanowić od 40% do 70% wartości kosztów kwalifikowanych. Szczegóły na stronie internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Przebieg działania

Udział w działaniu polega na przejściu przez etap formalnej oraz merytorycznej oceny projektu. W przypadku spełnienia wszystkich kryteriów formalnych w I etapie, projekt zostaje przekazany do oceny merytorycznej obligatoryjnej i fakultatywnej w II etapie. Oceniający sporządzają listę rankingową, na którą wpisywane są projekty, które uzyskały w trakcie oceny merytorycznej minimalną wymaganą liczbę punktów (co najmniej 60% maksymalnej liczby punktów). Wysokość dotacji w ramach działania 8.2 wynosi minimum 20 000 PLN do nawet 50 000 000 €, w zależności od województwa, w którym działa firma.

 

Zobacz również:

 
 
Zobacz więcej

Nasi klienci

 

Wyślij zapytanie

 

Konfigurator CRM

LUB WYBIERZ SAMODZIELNIE
FUNKCJONALNOŚCI CRM

Skonfiguruj CRM

Dołącz do grona naszych Klientów: