Artykuły edukacyjne
Etapy wdrożenia systemu CRM
Bez zbędnego wstępu, poniżej prezentujemy wskazówki dotyczące implementacji CRM oraz kroki, które należy podjąć przed wdrożeniem systemu w firmie. Sumienne przestrzeganie tego harmonogramu zapewni Twojej firmie stosunkowo szybką i pewną implementację narzędzia do zarządzania relacjami z klientem.
Dowiedz się więcejKiedy inwestować w system CRM?
W przypadku decyzji o wdrażaniu oprogramowania CRM, zawsze bierze się pod uwagę koszty oraz skuteczność rozwiązania, ale kluczem, który otwiera wszystkie zamki, jest świadomość tego, jak system polepszy wyniki osiągane przez zespół. Oto pięć oznak tego, że nadszedł czas, aby kupić system klasy CRM.
Dowiedz się więcejOstatni dzwonek na skorzystanie z dotacji na CRM
Mimo że zyski z prawidłowego wdrożenia CRM wielokrotnie zwracają poniesione nakłady, rachunek ekonomiczny jest bezlitosny – coraz częściej koszty implementacji systemu to „być albo nie być” inwestycji, a pozafinansowe czynniki schodzą na dalszy plan. Rozwiązaniem problemu mogą być dotacje unijne na 2014 rok, po raz kolejny dostępne dla polskich firm.
Dowiedz się więcejBezpłatny e-book "Co ma lejek do agrafki..."
W dużym skrócie: e-book mówi o tym, jak wydobyć z relacji z nabywcą maksimum korzyści, jak traktować Klientów w zależności od dokonywanych zakupów oraz preferencji i o kluczowym wpływie CRM na konkurencyjną pozycję firmy. Materiał to efekt naszych wieloletnich doświadczeń i pasji związanej z tematyką zarządzania relacjami z Klientem. Absolutny must-have każdego przedsiębiorcy!
Dowiedz się więcejAnaliza opłacalności działań w systemach CRM
Wszyscy wiemy, że poświęcanie czasu na budowanie lojalności Klienta może zapewnić przewagę konkurencyjną i zwiększyć zyski ale musisz też wiedzieć dlaczego, kiedy i jak bardzo angażować się w relacje, aby zgodnie z prawami ekonomii, były one opłacalne dla przedsiębiorstwa. To główny cel analizy danych operacyjnych w systemach CRM.
Dowiedz się więcejDostawca i nabywca CRM - współpraca doskonała
Założeniem filozofii CRM jest koncentracja na współpracy między firmą a klientami. Relacje na linii użytkownik CRM-klient końcowy to często poruszany temat, ale co ze współpracą stopień wyżej, pomiędzy odbiorcą a dostawcą systemu CRM? Jakimi prawami rządzi się ten biznesowy związek? Jakie działania powinny być przez nich podejmowane po oddaniu systemu?
Dowiedz się więcejZamek, rzepa i agrafka - strategiczny tercet skazany na sukces
Czasem nie warto drżeć o klienta, który rzekomo odpowiada za 40-50% naszego obrotu. Bliższa diagnoza relacji z klientem może doprowadzić do zaskakujących rezultatów. Na przykład, że im więcej sprzedajemy danemu odbiorcy, tym większą stratę generujemy, a koszty pokrywane są zupełnie gdzie indziej.
Dowiedz się więcejCRM: sprawdzony standard, czy innowacyjny out-of-the-box?
CRM oferuje szeroki wachlarz możliwości przy projektowaniu rozwiązania do zarządzania relacjami z klientem - od dostarczenia standardowego, pudełkowego systemu, po produkt out of the box, dostosowany w całości do indywidualnych predyspozycji zamawiającego i specyfiki jego działalności. Na jakie rozwiązanie warto się zdecydować?
Dowiedz się więcejSystemy CRM w działaniach marketingowych
Systemy CRM pozwalają na gromadzenie, przechowywanie i analizowanie danych o kliencie, jego potrzebach i historii kontaktu z nim. Poprawnie zbudowana baza jest doskonałym źródłem wiedzy dla wszystkich działów w firmie, w tym także marketingu. Jednak aby w pełni wykorzystać jej potencjał w tym zakresie należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach.
Dowiedz się więcejSystem CRM – centralne źródło wiedzy w Twojej firmie
Systemy CRM pozwalają na gromadzenie, przechowywanie i analizowanie danych o kliencie, jego potrzebach i historii kontaktu z nim. Obecnie coraz więcej przedsiębiorstw w różnych aspektach swojej działalności wykorzystuje systemy informatyczne ułatwiające organizację codziennej pracy.
Dowiedz się więcejSystem CRM – szansa na zwiększenie efektywności
Kadra zarządzająca w przedsiębiorstwach nastawionych na jak najlepsze relacje z klientami stara się wykorzystywać wszelkie dostępne na rynku rozwiązania służące ich poprawie. Jednym z takich rozwiązań są systemy do Zarządzania Relacjami z Klientami (CRM).
Dowiedz się więcejRola bazy danych w budowaniu efektywnych relacji z klientem
Podstawowe założenia wprowadzenia w firmie systemu do zarządzania relacjami z klientami (CRM) koncentrują się wokół dwóch celów:
- dostęp do informacji o kliencie dla wszystkich pracowników firmy dla zapewnienia ciągłości kontaktu,
- zgromadzenie i aktualizacja wiedzy o kliencie.
E-book: System klasy CRM w Twojej firmie
Co oferują systemy CRM? Jakie dane gromadzi się w systemie i jak można nimi zarządzać? Co oznacza nastawienie na klienta w filozofii CRM i dlaczego jest tak ważne? Dlaczego wdrożenia upadają? Jeśli chcesz uzyskać odpowiedź na te i inne nurtujące Cię pytania z zakresu systemów CRM - ten ebook jest właśnie dla Ciebie!
Dowiedz się więcejCRM: od marketingu bezpośredniego, do marketingu one-to-one
Jedną z najnowszych koncepcji, znajdujących zastosowanie w marketingu i sprzedaży, jest Customer Relationship Management (CRM), czyli zarządzanie relacjami z klientem. To synteza procesów biznesowych i technologii, których celem jest wszechstronne zrozumienie klienta. W oczywistym celu...
Dowiedz się więcej3 x KLIENT
Esencją dobrego CRM jest danie klientowi takiego wrażenia w kontakcie z firmą, jakie ma robiąc zakupy w osiedlowym sklepie, gdzie często obsługuje go właściciel, który doskonale zna jego gust, wie, co zwykle kupuje, jaką formę płatności preferuje. Aby osiągnąć taki poziom obsługi klienta w przedsiębiorstwie, należy brać pod uwagę 3 wskaźniki.
Dowiedz się więcejWdrożenie systemu CRM może okazać się klapą, ponieważ…
Ostatnio na popularnym portalu społecznościowym można było przeczytać zdanie rodem z horroru: „Ok. 70% wdrożeń CRM (…) upada. Z pozostałych 30% jedynie cześć spełnia postawione przed nim zadania w sposób zadowalający, przy jednoczesnym zachowaniu budżetu i terminów.” Czy to prawda? Dlaczego wdrożenie systemu klasy CRM może okazać się klapą?
Dowiedz się więcej