CRM dla branży finansowej
Rynek finansowy jest jak żaden inny napędzany technologią, przez co stanowi jednego z największych nabywców rozwiązań klasy CRM. Automatyzacja procesów, za którą w głównej mierze odpowiadają systemy do zarządzania relacjami z Klientem, umożliwia branży finansowej oferowanie lepszych usług dla klientów poprzez dostarczanie spersonalizowanych rozwiązań z zakresu finansów i zarządzania.
Z CRM7 korzysta GetinLeasing.
Pozyskanie Klienta
Budowanie lojalności w dobie kryzysu
W czasie globalnego spowolnienia gospodarczego koszt pozyskania nowych klientów jest wysoki, zwłaszcza w branży finansowej, która w dużej mierze bazuje na zaufaniu do instytucji. Banki czy domy maklerskie mogą nawet w tak trudnym czasie poszerzyć swój biznes poprzez up-selling i cross-selling. Pielęgnowanie istniejących kontaktów, czyli domena systemów CRM, to podstawa do budowania lojalności klienta i namówienia go na inwestycję uzupełniającą lub przebijającą wcześniejszy zakup. Systemy CRM dla branży finansowej są wyposażone w mechanizmy analizujące zebrane dane na temat klienta, jego dotychczasowych wyborów, preferencji i kondycji finansowej. Doradca, dysponując tego rodzaju danymi, może przygotować ofertę, która najprawdopodobniej spełni oczekiwania klienta.
Osiągnięcie strategicznych celów
Głównym celem instytucji działających w branży finansowej jest oferowanie usług zorientowanych na klienta i zdobycie nowych nabywców. Kompleksowe narzędzie CRM dla finansów pomaga osiągnąć takie cele jak:
• dokładna analiza inwestorów na podstawie ich profilu ryzyka, co umożliwia znalezienie możliwości up-selling i cross-sellingu,
• obniżenie kosztów obsługi procesów dzięki lepszemu zrozumieniu potrzeb klienta,
• wsparcie w pozyskiwaniu klientów w celu zwiększenia bazy odbiorców usług,
• zwiększanie udziału w rynku, poprzez oferowanie kompletnego rozwiązania finansowego dla klientów,
• poprawa przestrzegania przepisów i kontroli standardów, w celu optymalizacji wykorzystania zasobów oraz minimalizacji strat,
• ograniczenie skutków wyczerpania sił sprzedaży, poprzez stworzenie spójnej platformy interakcji dla całej linii produktów,
• poprawa wydajności franczyzobiorców poprzez lepszy wgląd w ich działalność, narzucanie limitów i kontrolę wyników.
Jakie funkcjonalności CRM są dedykowane sektorowi finansowemu?
Kompleksowe rozwiązanie CRM finanse powinno zaoferować funkcjonalności analityczne umożliwiające ocenę sprzedaży w rozróżnieniu na klienta lub pracownika placówki. Przeprowadzane przy pomocy CRM analizy mają ułatwić zaoferowanie przez instytucję skoncentrowanego rozwiązania finansowego, dostosowanego do potrzeb klientów. Jeśli prowadzone działania sprzedażowe lub marketingowe są prowadzone w odpowiedni sposób, wykażą to raporty generowane w systemie, zestawienie Sales Leads czy lejek sprzedaży. Wszelkie niedociągnięcia w strategii sprzedażowej będą wyraźnie widoczne w postaci niedotrzymania narzuconych limitów, bądź przeterminowanych projektów.
Jakie inne korzyści może czerpać z CRM sektor finansowy?
• widok 360⁰ na wydajność finansową klienta wraz z modułem windykacji i integracją z systemami finansowo-księgowymi,
• inteligentne rozwiązanie do zarządzania kontaktami, które ułatwia zbieranie i śledzenie kontaktów z klientami w jednym miejscu,
• graficzne i analityczne prezentacje wyników sprzedaży, a także okresowe sprawozdania z prowadzonych działań,
• analizy rynku w czasie rzeczywistym, w celu określenia wydajności danego narzędzia finansowego,
• stworzenie bazy wiedzy i praca grupowa, umożliwiające wymianę doświadczeń i kontakt ze współpracownikami oraz ekspertami z branży,
• automatyzacja zadań poprzez moduł Workflow dla lepszego zarządzania terminami i spotkaniami w celu optymalizacji kompetencji pracowników i ich wydajności.