CRM dla branży medycznej
Rozwiązanie CRM dedykowane służbie zdrowia, producentom urządzeń medycznych i firmom farmaceutycznym, powinno obejmować swoim działaniem wizję, strategię obsługi i segmentację klientów, organizacyjne aspekty współpracy działów przedsiębiorstwa, a przy tym udostępniać narzędzia, które umożliwiają zrozumienie doświadczeń klientów.
Z CRM7 korzystają: CID Lines, Candela, Metrum Cryoflex.
Pozyskanie Klienta
Wdrażając CRM w branży medycznej można stosunkowo szybko i dokładnie określić zwrot z inwestycji. Korzystając z systemu, medyczne firmy usługowe i produkcyjne mają narzędzia potrzebne do zmaksymalizowania efektywności każdego kontaktu z klientem, zwiększenia wydajności pracy, zarządzania produktem, wzrostu satysfakcji klientów oraz obniżenia kosztów operacyjnych.
Wsparcie działu sprzedaży
Przy użyciu systemu CRM dla branży medycznej, firmy mogą prowadzić działania z zakresu up-sell oraz cross-sell i gromadzić przy tym dokumentację dotyczącą współpracy z Klientami, firmami zewnętrznymi, czy rozwojem nowych produktów. Uprawnieni użytkownicy są w stanie identyfikować zyski z interakcji z kluczowymi klientami oraz nabywcami niższego szczebla i zadbać o zbudowanie wysoko wykwalifikowanych, zmotywowanych i aktywnych sił sprzedaży. Kluczowe przy tym może być stosowanie strategii segmentacji klientów, aby wyróżnić grupę zyskownych oraz niezyskownych klientów. Poza tym użytkownicy mają możliwość pomiaru wskaźnika LTV (Lifetime Value) w odniesieniu do klienta lub danej inwestycji.
System dostosowany do potrzeb
Branża medyczna to konkurencyjny rynek, który musi stawić czoła rosnącym kosztom i rygorystycznym regulacjom prawnym - osiągnięcie zrównoważonych zysków jest w takiej sytuacji dużym wyzwaniem. Oprócz czynników zewnętrznych, przedsiębiorstwa są zobowiązane do efektywnego zarządzania akcjami wewnętrznymi, takimi jak badania kliniczne i zarządzanie produktem. W opiece zdrowotnej, podstawą jest budowanie i utrzymywanie relacji, natomiast w firmie produkującej wyroby medyczne celem jest zwiększenie zwrotu z inwestycji. Systemy CRM muszą być przeznaczone i opracowane w ścisłym odniesieniu do konkretnych wymagań każdego z rodzajów działalności, by spełniały założone w analizie potrzeb cele.
Zarządzanie rozproszoną geograficznie siecią placówek
Skuteczne zarządzanie zewnętrznymi relacjami - zarówno biznesowymi jak i związanymi z klientem - może być trudnym zadaniem w dynamicznie zmieniającej się branży medycznej. Złożona sieć szpitali, klinik, dystrybutorów, agentów i sklepów wymaga narzędzia, które w jednym miejscu zgromadzi i uporządkuje dane dotyczące współpracujących placówek. W tym celu wdraża się systemy klasy CRM dla Life Science. System umożliwia definiowanie i śledzenie wszystkich informacji, komunikatów oraz podjętych akcji, związanych z daną firmą lub osobą. Wgląd w dane dotyczące wypracowanych relacji wpływają na jakość współpracy oraz zwiększają możliwości jej rozwoju.
Prowadzenie działań serwisowych
Moduły CRM służące zarządzaniu serwisem pozwalają na obsługę zgłoszeń serwisowych oraz rejestrowanie w systemie wszelkich dokumentów z nimi związanych (np. umów) oraz pozwalają na szybki podgląd aktualnego stanu usług serwisowych świadczonych na rzecz klienta. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia firm produkujących lub wynajmujących sprzęt medyczny. System CRM dla placówek medycznych pomaga zarządzać takimi czynnościami jak raportowanie pracy serwisanta, określanie członków zespołu serwisowego, obsługa zgłoszeń serwisowych, rejestracja zamówień, czy wydawanie części zapasowych z magazynu.
Automatyzacja działań
Wiele firm w branży medycznej inwestuje miliony w badania i rozwój zaawansowanych leków, ale nadal polega na przestarzałych papierowych raportach lub niedoskonałych arkuszach Excel. Niedostosowane do zaawansowanych działań narzędzia to nic innego jak bariery wzrostu i wydajności. Firmy z branży Life Science powinny inwestować w wiarygodne, konkretne rozwiązania branżowe, które zamiast bycia barierą, przyczyniają się do polepszenia ogólnej kondycji przedsiębiorstwa oraz zwalniają pracowników z wykonywania powtarzalnych i czasochłonnych czynności. Systemy CRM dla placówek medycznych służą do gromadzenia i zarządzania informacją o klientach lub współpracownikach (obszar operacyjny) oraz wykorzystywania ich do analiz, porównań i prognozowania przy pomocy raportów (obszar analityczny).
Orientacja na klienta
Obserwujemy systematyczną zmianę w związku między sprzedażą i marketingiem w branży medycznej. Podobnie jak w innych sektorach gospodarki, przedsiębiorstwa odchodzą od myślenia skoncentrowanego na produkcie, w kierunku orientacji na klienta. To nie tylko pomaga im w pełni zrozumieć zróżnicowaną grupę docelową, z którą mają do czynienia, ale także pozwala zmaksymalizować wartość każdej relacji. Rozwiązania CRM dla branży medycznej są kluczem we wspieraniu klienckiej płaszczyzny działalności. System wyposażony jest w mechanizm powiadomień, nakładania limitów, prowadzenia windykacji i korzystania z diagramów postepowania. Przy użyciu CRM przedsiębiorstwa mogą dotrzeć do klientów za pośrednictwem poczty e-mail, stron internetowych i telefonicznych centrów obsługi klienta. Dzięki dostępnym funkcjonalnościom i kanałom komunikacji możliwe jest profesjonalne zarządzanie relacjami z klientem.
Należy przy tym pamiętać, że CRM dla Life Science nie stanowi jednorazowego rozwiązania kwestii kontaktu z Klientem, ale raczej cykl ciągłego doskonalenia tego aspektu działalności. Ilość informacji, którą muszą gromadzić firmy medyczne, znacznie utrudnia proces pobierania i gromadzenia danych w efektywny sposób. W parze ze wzrostem wolumenu informacji, zwykle spada ich jakość, a to sprawia, że firmy mają problem z uporządkowaniem ich i określeniem, co jest dobre, złe i istotne dla ich działalności. Istnieje pilna potrzeba, aby włączyć dane rynkowe do praktycznych informacji.
Zobacz również:
- Konfigurator CRM - wybierz funkcjonalności CRM7 dla Twojej firmy!
- more7 "Najlepszy dostawca IT dla przemysłu 2012 w kategorii CRM
- more7 "Najlepszy dostawca IT dla przemysłu 2007 w kategorii CRM
- Video-relację z nagrodzonego wdrożenia CRM7 w Grupie Raben
- CRM7 w Grupie Raben wśród "10 najciekawszych wdrożeń CRM w Polsce"
- Listy referencyjne more7