CRM dla branży motoryzacyjnej
Podstawą skutecznego zarządzania relacjami z klientami w branży motoryzacyjnej jest oczywiście wysoka jakość produktów wchodzących w skład oferty ale niemniejsze znaczenie ma budowanie lojalności wśród Klientów.
Z systemu CRM7 korzystają: JMK, Lux-Truck, Data System Group, Markgum.
Pozyskanie Klienta
Customer Relationship Management jest ważnym czynnikiem sukcesu w branży motoryzacyjnej, który aktualnych klientów nakłania do dalszych zakupów, a potencjalnych – do pierwszej transakcji, co w przyszłości może zaowocować długotrwałą relacją handlową. Ci spośród dealerów, serwisantów oraz producentów lub dystrybutorów części, którzy odnoszą sukcesy na rynku motoryzacyjnym, to jednak przede wszystkim firmy, którym udaje się utrzymać i rozwijać sprzedaż wśród dotychczasowych klientów. Maksymalizacja wartości życia klienta jest w tych przedsiębiorstwach oczywistą wartością.
Elastyczność wobec potrzeb Klienta
Dostosowywanie się do preferencji Klienta to jedna z szans bycia bardziej konkurencyjnym w branży motoryzacyjnej. W czasach, gdy produkowane lub dystrybuowane towary charakteryzują się zbliżonymi walorami jakościowymi, to na gruncie obsługi Klienta można szukać szansy na zdobycie przewagi. W odniesieniu do CRM dla branży motoryzacyjnej elastyczność objawiać się może na kilku płaszczyznach. Po pierwsze za pomocą CRM można oferować Klientom wyłącznie te produkty lub usługi, które mogą ich zainteresować, bez ryzyka nieuzasadnionego i kojarzącego się ze spamowaniem nachalnego nagabywania na zbędne pozycje z oferty. Selekcji potencjalnie zainteresowanych odbiorców dokonuje się za pośrednictwem analiz sprzedaży, sezonowości zakupów oraz preferencji zawartych w dotychczasowych zakupach. Elastyczność w odniesieniu do CRM oznacza ponadto szybkie reagowanie na zapytania, zmiany w zamówieniach, czy zgłaszane preferencje. Z systemem CRM dla motoryzacji można połączyć różne kanały kontaktu z Klientem, takie jak formularze ze sklepów internetowych, call center czy systemy finansowo-księgowe. Gromadzenie informacji z wielu źródeł w jednym systemie i zarządzanie nimi z poziomu pojedynczej aplikacji znacznie przyspiesza obsługę i dostosowanie się do ewentualnych modyfikacji na różnych etapach procesu sprzedaży.
Pełen nadzór nad procesem sprzedaży
Obsługa klienta wymaga dużej precyzji, zwłaszcza w branży motoryzacyjnej, gdzie liczbę składanych zamówień liczy się w dziesiątkach, setkach, czy nawet tysiącach. W obliczu tak dużej skali działalności nie może opierać się o ręczne wypełnianie papierowego formularza za każdym razem, gdy na horyzoncie jest kolejna transakcja. Arkusze kalkulacyjne są niewiele bardziej efektywnym narzędziem pracy. Wysoki poziom obsługi klienta to potrzeba profesjonalnych narzędzi, takich jak system CRM dla motoryzacji, który automatycznie przekonwertuje formularz zamówienia na wiadomość do magazynu oraz zarejestruje fakt sprzedaży danemu klientowi w jego karcie klienta. Jeśli są narzucone preferencyjne warunki obsługi, takie jak ekspresowa wysyłka, zmiana adresu lub rabat, system również uwzględni to i na koniec wystawi oraz wyśle nabywcy fakturę opiewającą na preferencyjną cenę. Po sprzedaży można sprawdzić rekcję klienta na transakcję, poprosić go za pośrednictwem integracji z poczta elektroniczną o wystawienie opinii i w dalszym ciągu śledzić Sales Leads, na podstawie których inicjuje się kolejne kontakty handlowe.
Zarządzanie serwisem
Esencją CRM dla branży motoryzacyjnej jest wykorzystanie zgromadzonych w systemie danych, w celu zwiększenia częstotliwości i jakości interakcji z klientem oraz rozwoju produktu według preferencji nabywców. Nie można jednak zapominać, że równie ważne jak sprzedawanie towarów, jest świadczenie komplementarnych usług po sprzedaży, będących wartością dodaną dla klientów, takich jak serwis zakupionych części lub aut. System CRM ułatwia pełne zarządzanie reklamacjami, dzięki czemu ich sprawna realizacja może obrócić się na korzyść firmy. Poza tym aplikacja umożliwia nadzór nad pracą serwisantów w terenie oraz stacjonarnie, generowanie i dołączanie do projektu niezbędnej dokumentacji oraz rozliczanie usług.
Dzięki działaniom sprzedażowym zorientowanym na Klienta, firma działająca w branży motoryzacyjnej może szybko i elastycznie reagować na zmiany na rynku i spełniać życzenia klientów w możliwie najlepszy sposób, poprawiając w ten sposób wydajność firmy oraz jej wizerunek w oczach klienta.