CRM dla branży szkoleniowej
System CRM przeznaczony dla branży szkoleniowej lub agencji pracy powinien zawierać funkcjonalności umożliwiające zarządzanie informacją o aplikujących kandydatach, wysyłkę spersonalizowanej korespondencji seryjnej, jak i moduł do organizacji szkoleń. Umożliwia to zarządzanie niezbędnymi danymi dotyczącymi wnioskodawców i klientów.
Z CRM7 korzystają: Timework, Francuska Izba Przemysłowo-Handlowa w Polsce, Heart24, Fundacja Krzyżowa dla Porozumienia Europejskiego.
Pozyskanie Klienta
Oprogramowanie dla agencji pośrednictwa lub ośrodka szkoleniowego powinno zostać zaprojektowane z myślą o wielozadaniowości. Ciągłe rejestrowanie wyników rozmów telefonicznych i etapów rekrutacji oraz ocena on-line kolejnych kandydatów powoduje, że szybkie przechodzenie z jednego miejsca do drugiego w oprogramowaniu oraz użyteczność rozwiązania, są krytyczne w wykorzystywanym systemie, również w przypadku aplikacji klasy CRM dla branży szkoleniowej.
Zarządzanie kadrami/kandydatami
Gromadzenie i zarządzanie informacjami na temat kandydatów do pracy, ich umiejętności, historii zatrudnienia, czy szkoleń aktualnej kadry, to jedno z podstawowych zadań, któremu powinien sprostać system CRM dla consultingu. Bardziej zaawansowane systemy dają możliwość analizowania i porównywania kompetencji według wcześniej zdefiniowanego wzorca oraz pomagają przekształcić CV kandydatów na formularze danych, do późniejszej obróbki w systemie.
Zarządzanie wiedzą o Kliencie
To funkcjonalność systemu CRM dla branży consultingowej najbardziej zbliżona do idei zarządzania relacjami z klientem. Każda firma, która przychodzi do biura agencji pośrednictwa, otrzymuje w aplikacji CRM identyfikator i unikalny diagram postępowania rekrutacyjnego, który zawiera podstawowe informacje na temat pracodawcy, jego potrzeby oraz historii zatrudniania, wyznaczone terminy itp. To pomaga zarządzać informacją na temat tego, kto, w jakim celu i jakiej usługi i potrzebuje.
Organizowanie szkoleń
Dzięki modułowi Szkoleń możliwe jest definiowanie szkoleń wraz z oferowanymi nagrodami i certyfikatami, od momentu zbierania zgłoszeń i rejestracji uczestników szkolenia, poprzez raportowanie przebiegu spotkania, po ewidencję przekazanych materiałów. Z modułem szkoleń może być również powiązana funkcjonalność akcji marketingowych, która ma swoje zastosowanie np. na etapie masowego informowania potencjalnych uczestników o projekcie szkoleniowym.
Śledzenie terminów i kosztów projektu
Ta funkcja umożliwia agencji lub firmie szkoleniowej śledzenie przychodów z pracy danego członka zespołu lub stosunku zysku z wystawianych faktur do ponoszonych wydatków, a to wszystko, aby upewnić się, że własne środki lub nakłady finansowe klienta są wykorzystywane w odpowiedni sposób. To z kolei wpływa znacznie na pracę działu księgowego, który korzystając z integracji CRM z systemem finansowo-księgowym, może prowadzić działania windykacyjne wobec dłużników i dbać o finansową kondycje przedsiębiorstwa. W module projektów można również zarządzać harmonogramem prac, którego przestrzeganie jest kluczem do sukcesu projektu.
Aplikacje online
Korzystanie z poczty e-mail, aby zarządzać procesem rekrutacji, może być administracyjnym koszmarem. Znacznie lepiej jest umożliwić kandydatom samodzielne wprowadzanie swoich danych do systemu online, który pomaga zautomatyzować dopasowanie kandydatów i umożliwia łatwe filtrowanie, sortowanie i selekcję zgromadzonych danych. Import danych z zewnętrznego serwera do systemu CRM dla branży szkoleniowej ma zastosowanie np. w przypadku gromadzenia CV kandydatów, konfigurowaniu złożonego zapytania na podstawie zamieszczonego formularza i wszędzie tam, gdzie konieczne jest automatyczne zidentyfikowanie informacji wprowadzonych do unikalnych pól danych.
Podstawowe informacje
- Konfigurator CRM - wybierz funkcjonalności CRM7 dla Twojej firmy!
- more7 "Najlepszy dostawca IT dla przemysłu 2012 w kategorii CRM
- CRM7 w Grupie Raben wśród "10 najciekawszych wdrożeń CRM w Polsce"
- Video-relację z nagrodzonego wdrożenia CRM7 w Grupie Raben
- Listy referencyjne more7