CRM dla branży telekomunikacyjnej
Rynek telekomunikacyjny jest jednym z najszybciej rozwijających się obecnie rynków. Aby być bardziej wydajnym i mieć większy wpływ na budowanie lojalności, firma telekomunikacyjna powinna koncentrować się na tworzeniu wielokanałowej obsługi klienta z konsekwentnie obsługiwanymi procesami biznesowymi przy wykorzystaniu CRM.
System CRM7 podlega pełnej integracji z centralami telefonicznymi firmy Slican.
Pozyskanie Klienta
W celu budowania wiarygodnych relacji z Klientami i stworzenia spójnego środowiska zarządzania, firmy telekomunikacyjne coraz częściej wdrażają systemy do zarządzania relacjami z Klientem. CRM w telekomunikacji wykorzystuje szeroki wachlarz narzędzi - od opierających się na tradycyjnych promocjach sprzedaży, do nowoczesnych, służących generowaniu informacji zwrotnej na temat klientów. Dzięki pełnemu wglądowi w potrzeby Klientów, można zaoferować im innowacyjne usługi, które wyróżnią firmę i będą pomocne w rozwijaniu rentowności każdego nabywcy.
Zarządzanie danymi klientów
Zastosowanie CRM dla telekomunikacji, pozwala gromadzić i następnie aktywnie wykorzystywać pełną historię dotyczącą kontaktu z klientem. Systemy klasy CRM są wyposażone w funkcjonalności, które ułatwiają działom marketingu segmentację klientów pod kątem opłacalności, lojalności oraz preferowanych taryf. Usprawnienie gromadzenia danych o klientach, zapewnia menedżerom wystarczająco dużo informacji, aby na ich podstawie dokonać strategicznego planowania i kontroli wpływów oraz wydatków firmy. Skonsolidowane dane na temat każdego nabywcy dają możliwość śledzenia historii kontaktów przez cały cykl życia Klienta (LTV) i zapewniają natychmiastowy dostęp do szczegółów współpracy.
Badanie i wykorzystanie możliwości sprzedaży
Systemy CRM umożliwiają przeprowadzenie i zarządzanie wielokanałowymi kampaniami sprzedażowymi i odpowiedziami na nie, np. poprzez śledzenie liczby kliknięć, czy wyliczanie wskaźników takich jak stopień konwersji. Korzystanie z narzędzi CRM dla branży telekomunikacyjnej umożliwia analizę bazy danych klientów w wielu wymiarach oraz dopasowanie procesów i stosowanych technologii do aktualnych potrzeb rynku. Jest to możliwe dzięki funkcjom systemów CRM, które standardowo przypisuje się aplikacjom typu BI, czyli np. śledzenie i wyliczanie trendów. Specjaliści mają zatem narzędzie do interpretowania popytu i tworzenia na podstawie wyliczeń produktów, które idealnie pasują do potrzeb potencjalnych odbiorców.
Zwiększenie sprzedaży
Systemy klasy CRM w branży telekomunikacyjnej służą między innymi prognozom popytu pod względem wielkości sprzedaży dla poszczególnych produktów i usług oraz wykonywania analiz porównawczych. Menedżerowie sprzedaży mogą z kolei nadzorować podlegające im zespoły handlowców i śledzić ich wydajność na każdym etapie pracy. Mogą generować zbiorcze raporty, filtrować wyniki i sortować je według wybranych kryteriów. Generowanie faktur w CRM telekomunikacyjnym oraz włączanie lub wyłączanie usługi w ramach windykacji to kolejne ułatwienia, które oferują systemy do zarządzania relacjami z Klientem. W efekcie poprzez aplikację możliwa jest automatyzacja rutynowych czynności, aby zapewnić szybki kontakt oraz efektywną reakcję na potrzeby klientów.
Budowanie lojalności klientów
Systemy CRM mają na celu zarządzanie relacjami z Klientem w celu przekształcenia go z Klienta jednorazowego lub okazjonalnego w lojalnego rekomendanta marki. Do tego celu wykorzystuje się funkcje systemu CRM dla telekomunikacji służące np. zarządzaniu lub tworzeniu programów lojalnościowych. Z ich pomocą można śledzić wszystkie zdarzenia i zestawienia związane z programem, przypisywać, wycofywać i ponowne obliczać należne bonusy, czy generować skonsolidowane sprawozdanie ze zużycia środków. System CRM pomaga również identyfikować nowe potrzeby Klientów, przesłanki handlowe pojawiające się w sieci oraz sezonowość zakupów wśród poszczególnych grup docelowych.
Podniesienie wydajności contact center
Integracja systemu CRM dla branży telekomunikacyjnej z centralą telefoniczną umożliwia skrócenie procesu telefonicznej obsługi Klienta. Pracownik BOK inicjuje i odbiera połączenia zewnętrzne, rejestruje rozmowę i ma dostęp do historii kontaktu z rozmówcą. Integracja przydatna jest również w prowadzeniu kampanii telemarketingowych przy wykorzystaniu gotowych skryptów rozmów. Analogicznie systemy CRM wspierają e-mailową obsługę Klienta, np. za pośrednictwem pobierania do systemu informacji wprowadzonych za pośrednictwem formularzy lub ankiet na stronach internetowych.
Zarządzanie dokumentacją
System CRM pozwala zminimalizować formalności w firmie, dzięki wykorzystaniu elektronicznych wzorów dokumentów, takich jak faktury, formularze wniosków, czy umowy. Użytkownik systemu może wykorzystać zdefiniowany zawczasu diagram postępowania, aby wiedzieć, który dokument na jakim etapie kontaktu z Klientem, powinien zostać wygenerowany. CRM telekomunikacyjny ma również zastosowanie w automatycznym generowaniu faktur i raportów rozliczeniowych per klient lub per handlowiec. Możliwe jest również utrzymanie różnych wersji dokumentów w bibliotece szablonów oraz automatyczne uzupełnianie ich przy pomocy mechanizmu definiowania tagów.