CRM dla logistyki
Bez narzędzia, które zautomatyzuje cykl obsługi w branży TSL, osiągnięcie konkurencyjnej pozycji na rynku wydaje się niemożliwe.
Jesteśmy doświadczonym dostawcą autorskiego systemu CRM7 w branży logistycznej. Dwukrotnie zdobyliśmy tytuł „Najlepszego dostawcy IT dla przemysłu w kategorii CRM”, m.in. dzięki wdrożeniu w Grupie Raben oraz Fracht FWO Polska. Wdrożenie CRM7 w Grupie Raben uznano również jednym z "10 najciekawszych wdrożeń CRM w Polsce".
Z CRM7 korzystają: Grupa Raben, DSV, Fracht FWO Polska, JAS FBG.
Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa
Sprawne zarządzania rozliczeniami i procedurami windykacyjnymi jest kluczowe przy szybkim reagowaniu na zapytania Klientów, rozliczaniu faktur w rozmaitych walutach i językach, w obliczu regulacji prawnych, czy procedur celnych. Zarządzaniu podlega również przepływ gotówki, budżet firmy logistycznej oraz wyniki poszczególnych oddziałów przedsiębiorstwa. Systemy CRM, zwłaszcza te zintegrowane z systemami finansowo-księgowymi, dysponują funkcjonalnościami, które umożliwiają zaawansowany nadzór nad finansami przedsiębiorstwa z perspektywy osiąganych globalnych przychodów i ponoszonych strat, jak i pod kątem pojedynczych transakcji z Klientem.
Pełna obsługa kontaktów z Klientem
Branża TSL wymaga korzystania z aplikacji, które usprawnią administrowanie ogromną liczbą danych kontaktowych, telefonów, czy wysyłanych dokumentów. Operacyjne funkcje CRM, służące między innymi do gromadzenia informacji, pozwalają skupić się zespołowi na pozyskiwaniu nowych nabywców usług, zamiast na ręcznym i nieefektywnym wypełnianiu arkuszy kalkulacyjnych. Pracownicy, którzy rejestrują w systemie informacje dotyczące preferencji Klientów i ich potrzeb, mogą skuteczniej wykorzystać zgromadzone dane do automatycznego generowania ofert lub wysyłki spersonalizowanych wiadomości, korzystając z marketingowych funkcji systemu CRM. Moduły serwisowe w aplikacji zapewniają natomiast profesjonalną obsługę po sprzedaży towarów lub usług. W ten sposób CRM pozwala zarządzać pełnym cyklem życia kontaktów z Klientem.
Ujednolicenie procedur
Przedsiębiorstwa działające w branży TSL nierzadko składają się z kilku spółek i oddziałów. W obliczu rozproszenia geograficznego konieczna jest spójna platforma wymiany informacji i przyjęcie standardów postępowania. Funkcjonalność CRM odpowiadająca za poprawną komunikację w firmie nosi nazwę workflow. Na workflow składa się opis zatwierdzonych procedur i przedstawienie w postaci diagramu np. ścieżki postępowania w przypadku reklamacji, inwentaryzacji palet, opóźnień w doręczeniu paczki, co skutecznie zastępuje tradycyjne, papierowe zestawienia podsumowujące.
Zarządzanie zespołem pracowników stacjonarnych i mobilnych
Liczba zatrudnionych w polskich firmach logistycznych waha się od kilkuset do kilku tysięcy osób, zatem moduł zarządzania kadrami to duże wsparcie przy administrowaniu płacami i urlopami, czy ułatwienie w zarządzaniu systemem premiowym. W branży TSL kluczowe znaczenie ma także moduł odpowiadający za optymalizowanie wydatków przedstawicieli w terenie. Przy użyciu funkcjonalności związanych z trasami handlowymi, możliwe jest przejrzyste prezentowanie tras na mapie oraz ustalanie najskuteczniejszej strategii sprzedażowej i planu rozwoju dla danego regionu.
Mierzenie efektów
Zwieńczeniem działań operacyjnych powinna być ich analiza, weryfikująca efekty działań poszczególnych pracowników oraz prezentująca raporty danych finansowych i wolumenowych. Na podstawie wygenerowanych w CRM zestawień w formie graficznej lub tabelarycznej, osoby zarządzające danym oddziałem mogą także dokonać segmentacji Klientów pod kątem dochodowości. System prowadzi do identyfikacji „wąskich gardeł” oraz jest podstawą do oceny nakładu pracy wybranych pracowników i oddziałów.
Współdzielenie danych z systemami zewnętrznymi
Integracja CRM z systemami zewnętrznymi powala na zautomatyzowanie obsługi cyklu sprzedaży od etapu zainicjowania kontaktu, poprzez dokonanie sprzedaży, wygenerowanie dokumentów, ich zaksięgowanie oraz przygotowanie raportu na podstawie danych zgromadzonych z różnych systemów. Kluczem do efektywnego wsparcia firm logistycznych jest połączona obsługa zgłoszeń od Klientów i przekazywanie ich do dostawców, stąd też przedsiębiorstwa w branży TSL często poszukują w CRM odpowiedzi na pytanie o optymalizację planów, controllingu i realizacji zamówień.
Zobacz również:
- Film - wdrożenie CRM7 we Fracht FWO Polska
- Konfigurator CRM - wybierz funkcjonalności CRM7 dla Twojej firmy!
- Video-relację z wdrożenia CRM7 w Grupie Raben
- CRM7 w Grupie Raben wśród "10 najciekawszych wdrożeń CRM w Polsce"
- more7 "Najlepszy dostawca IT dla przemysłu 2012 w kategorii CRM
- more7 "Najlepszy dostawca IT dla przemysłu 2007 w kategorii CRM
- Opisy wdrożeń CRM7 w innych branżach
- Listy referencyjne dla more7