CRM dla przemysłu
W przedsiębiorstwach przemysłowych podejmowane działania wymagają odpowiedniego zaplanowania i wykonania. Narzędziem, które może sprostać rozbudowanym potrzebom tego sektora, jest dedykowany system CRM dla przemysłu.
Jesteśmy doświadczonym dostawcą CRM dla branży przemysłowej. Dwukrotnie zdobyliśmy tytuł „Najlepszego dostawcy IT dla przemysłu w kategorii CRM” (2013, 2008). Jesteśmy również finalistą prestiżowego konkursu CEE Manufacturing Excellence Awards 2013 w kat. dostawca Roku IT.
Z CRM7 korzystają: Aquaform, Bosch Rexroth, Fakro, Grupa Raben, DSV
Pozyskanie Klienta
Podczas długiego procesu sprzedaży zespół stara się tworzyć spójne notatki, prowadzić kompetentne rozmowy handlowe, sporządzać czytelne raporty, sprawozdania, wysyłać szybko faksy, e-maile i umowy, a przy tym dbać o wysokie standardy obsługi klienta. Z uwagi na sporą liczbę zaangażowanych pracowników i niezależne działanie w rozbudowanym przedsiębiorstwie, informacje często są fragmentaryczne i niepełne. Z pomocą przychodzą zaawansowane narzędzia informatyczne, takie jak CRM dla branży przemysłowej. Systemy klasy CRM znacznie wspomagają działania w obszarze Customer Service.
Zarządzanie terminami
Kalendarz, czyli integralny element systemu CRM, w czytelny sposób wyświetla wszystkie z góry ustalone terminy spotkań, wydarzeń, urlopów lub świąt. Szczególnie przydatną funkcją jest wspólny widok kalendarza grupowego. Wgląd w harmonogram prac poszczególnych członków zespołu projektowego lub serwisowego znacznie przyspiesza organizację spotkań czy ustalanie deadline’ów. Poza wysyłką powiadomienia do zaangażowanych w projekt pracowników, można wygenerować diagram rezerwacji zasobów, aby szybko znaleźć wolny sprzęt lub pomieszczenie.
Zarządzanie dokumentami
CRM w przemyśle pozwala na tworzenie i zarządzanie dokumentacją oraz przygotowanie szablonów do późniejszego wypełnienia. Dokumenty zamiast być zapisywane lokalnie na każdym z komputerów, są ogólnie dostępne w archiwum systemu lub jako załącznik przy danym projekcie. Oznacza to, że pracownicy mają zawsze dostęp do aktualnych dokumentów i jeśli są wyposażeni w odpowiednie uprawnienia, mogą z nich korzystać w dowolnym czasie. Do zaawansowanego wyszukiwania, na przykład tematu lub daty utworzenia, mogą zostać użyte funkcje filtrowania.
Praca nad projektem
Związane z projektem dane, jak terminy spotkań, zadania, dokumenty i umowy, są rejestrowane w dokumentacji projektu. Podgląd projektu może być wyświetlany w postaci diagramu, który w czytelny sposób pokazuje harmonogram wszystkich spotkań, zaplanowanych operacji oraz historię zrealizowanych etapów. Zarządzanie projektem za pomocą systemu CRM dla przemysłu pozwala także na ustalanie ram czasowych i kontrolowanie ich przestrzegania, raportowanie postępów prac, czy składanie zamówień na niezbędne zasoby.
Dostęp do informacji o Kliencie
Dostęp do informacji o klientach jest krytyczny, gdy przedsiębiorstwa przemysłowe sprzedają swoje wyroby oraz świadczą usługi z nimi związane. System CRM dla przemysłu musi przechwytywać dane zdobywane za pośrednictwem telefonu, faksu, e-maili lub formularzy w sieci i przechowywać je w jednolitej bazie danych, skąd są one natychmiast dostępne dla osób i służb, które potrzebują informacji. Dane o klientach muszą być wyświetlone w czytelny, spójny sposób, zapewniając użytkownikom końcowym 360-stopniowy widok wszystkich niezbędnych materiałów. Mając bezpośredni dostęp do informacji o klientach, znacznie usprawnia się proces sprzedaży i podwyższa się poziom satysfakcji klienta.
Zarządzanie sprzedażą
Fundamentem każdej organizacji jest zaplanowanie i zarządzanie procesem sprzedaży. CRM w przemyśle zapewni producentom zorganizowany proces sprzedaży lub sprawdzoną metodykę oceny każdego etapu cyklu. Aktywne podejście do zarządzania procesem sprzedaży pozwala kierownikowi monitorować prace i wprowadzać niezbędne zmiany w trakcie cyklu, dzięki czemu przedstawiciele handlowi mają udostępnione gotowe metody na prowadzenie efektywnych rozmów z potencjalnymi lub obecnymi klientami.
Raportowanie - identyfikacja najlepszych Klientów
Dokładność i terminowość raportowania jest kluczowym elementem do pomiaru efektywności sprzedaży i pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji służących optymalizacji prac. Systemy CRM dla branży przemysłowej muszą dostarczać raporty analityczne i wykresy, które ilustrują zrealizowane działania, wygraną/utraconą sprzedaż, aktywność poszczególnych pracowników, czy zestawienia poniesionych kosztów. Uzyskane wyniki mogą posłużyć do zdefiniowania obszarów w firmie, które wymagają wprowadzenia zmian, jak i tych, które działają najlepiej.
Zobacz również:
- Konfigurator CRM - wybierz funkcjonalności CRM7 dla Twojej firmy!
- more7 "Najlepszy dostawca IT dla przemysłu 2012 w kategorii CRM
- more7 "Najlepszy dostawca IT dla przemysłu 2007 w kategorii CRM
- Video-relację z nagrodzonego wdrożenia CRM7 w Grupie Raben
- CRM7 w Grupie Raben wśród "10 najciekawszych wdrożeń CRM w Polsce"
- Listy referencyjne more7