CRM7 - najczęściej zadawane pytania
Co się stanie z moją bazą danych po wdrożeniu CRM7?
Wszystkie dane zostaną zaimportowane do systemu CRM7. Potrzeba integracji systemów informatycznych nabiera coraz większego znaczenia ze względu na coraz szerszą skalę ich stosowania w podejmowanych działaniach biznesowych. Nowoczesna i bezpieczna infrastruktura informatyczna stanowi obecnie podstawę funkcjonowania każdej firmy.
Integracja systemów informatycznych służy ujednoliceniu danych pomiędzy aplikacjami w firmie. Dane importowane do CRM7 to m.in.
- dane kontrahentów (nazwa, adres, telefon, fax, email, www, NIP, Regon itp.)
- dane finansowe firm - obroty kontrahenta, zaległości (aktualne i przeterminowane), limity kredytowe oraz stopień ich wykorzystania,
- dane produktów - nazwa, jednostki miary, ilości minimalne itp.,
- ceny produktów,
- stany magazynowe produktów,
- dokumenty magazynowe,
- faktury,
- dane z kalendarza,
- wszelkiego rodzaju dane słownikowe (stawki VAT, typy płatności faktur itp.)
Z technicznego punktu widzenia integracja z systemem CRM7 odbywa się w dwóch etapach:
- Etap I - Wyodrębnienie danych z systemu, z którego korzysta klient i konwersja do formatu XML.
- Etap II - Dane zostają przetworzone przez CRM7 i zaimportowane do systemu.
Integracja danych kontrahentów wykonywana jest półautomatycznie tzn. system importuje dane firm, których numerów NIP nie znalazł w CRM7, a pomiędzy firmami istniejącymi w obu systemach tworzone jest powiązanie oraz następuje aktualizacja danych.
Jeżeli chodzi o zaangażowanie klienta w proces integracji, to może on sam zrealizować pierwszy etap, czyli wyodrębnić dane z funkcjonującego u niego systemu (po wcześniejszym przekazaniu przez more7 Polska wytycznych co do wyglądu pliku XML) lub pozostawić cały proces integracji po stronie more7 Polska.