CRM7 - najczęściej zadawane pytania
Do czego przydaje się system CRM7?
System CRM7 to narzędzie usprawniające pracę i platforma zapewniająca wysoki poziom komunikacji pomiędzy następującymi działami przedsiębiorstwa:
Kierownictwo - funkcjonalność Raportowanie
- raportowanie oraz badanie efektywności pracy działu handlowego,
- planowanie i prognozowanie sprzedaży (np. analiza lejka sprzedaży)
- określenia i monitorowanie realizacji planów sprzedaży (określenie wskaźników, np. minimalnych limitów obowiązkowych spotkań, przedstawionych ofert, przeprowadzonych rozmów telefonicznych)
- planowanie działań handlowych (odwiedziny/spotkania Klientów, telemarketing - ilość rozmów)
- CRM jako centralna baza wiedzy o Kliencie (pełna historia kontaktu: pozyskanie Klienta, proces sprzedaży, rozliczenia finansowe, obsługa gwarancyjna)
- analiza efektywności działań marketingowych,
- skrócenie cyklu sprzedaży,
- badanie poziomu zadowolenia oraz jakości obsługi Klientów
Dział Handlowy - funkcjonalność Sprzedaż
- wspomaganie działań handlowych – planowanie, realizacja oraz monitorowanie,
- automatyzacja działań dzięki workflow - modelowanie procedur obsługi Klienta
- współdzielenie pełnej wiedzy na temat informacji związanych z Klientem,
- usprawnienie procesu tworzenia oferty.
- centralna baza wiedzy o produktach (np. określenie warunków cenowych dla poszczegolnych Klientów)
- jasny zakres kompetencji w zakresie ustalanych poziomów cenowych
Dział Marketingu - funkcjonalność Marketing
- planowanie, realizacja oraz badanie skuteczności działań marketingowych,
- analiza działalności konkurencji
- przygotowanie korespondencji seryjnej
- realizacja kampanii
- precyzyjny wybór grup docelowych kampanii marketingowych,
Dział Serwisowy - funkcjonalność Serwis
- planowanie przeglądów okresowych,
- zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi
- śledzenie stanu realizacji zlecenia,
- śledzenie historii produktu (awaryjność, planowane przeglądy)
- ustalenie priorytetów zadań do realizacji
Ważne jest rozróżnienie środowisk, w jakich działają firmy i powody, jakimi się kierują przy decyzji o wdrażaniu systemów do zarządzania relacjami z klientem. Przedsiębiorstwa z sektora B2C wybierają systemy CRM, ponieważ ważna jest dla nich automatyzacja działań marketingowych, analizy oraz bazy danych klientów, ich segmentacja, historia i profile. Dla segmentu B2B – kluczowa jest automatyzacja procesów sprzedaży, zarządzanie usługami czy dokumentami.